Cơ hội luyện tập kỹ năng Writing Task 2 cùng hàng loạt cụm từ vựng đắt giá. Đây là bài giải đề thi IELTS Writing vào ngày 14/3 vừa qua được viết bởi cựu giám khảo IELTS, độc quyền tại ETEST Vietnam.
TASK 2: Advertisements are becoming more and more common in our everyday life. Is it a positive or negative development?
Advertisements have long been an excellent way for companies to bring information about their products and services to potential customers. These days, advertisements can be seen nearly everywhere: from radio adverts to billboards, which have become a ubiquitous part of society. This essay will discuss the negative aspects of such pervasive advertising.
Although adverts and other marketing campaigns can deliver useful information to consumers, they also reach audiences for which they were never intended. For example, advertisements for alcohol can be spotted in various commercials and at sporting events. As a result, children are often exposed to products that they are too young to understand. This can leave them with a distorted and misguided perception of what the product is and how it is used. Furthermore, it could be argued that exposing children to such content is immoral as they are impressionable and unable to make mature consumer decisions.
Next, adverts are very expensive for companies to produce. Global brand names such as Nike, Adidas, and other businesses spend millions of dollars to have their products and services marketed during major sporting events like the World Cup and the Super Bowl. With all of the social and economic problems occurring around the world, that money could be better spent helping those in need. Furthermore, it is difficult to determine if the information being shown to the audience is accurate. Some businesses engage in what is called false advertising. This means that they exaggerate the features and characteristics of their products and services in order to increase sales.
In conclusion, it is clear that ads can be helpful to those seeking information about their next major purchase. However, advertisements have become a nuisance as they expose young people to unhealthy products such as alcohol. Also, advertisements divert large sums of money that could otherwise serve a social usefulness. In the future, advertisements will perhaps be less intrusive and more properly target their intended audiences.
Các cụm từ hữu ích xuất hiện trong bài IELTS Writing đợt thi 14/03/2020 Band 8.0+ từ IELTS Examiner
- become a ubiquitous part of society :trở thành một phần phổ biến trong xã hội
- pervasive advertising : việc quảng cáo tràn lan khắp nơi
- for which they were never intended : những người trước đây chưa bao giờ có ý định (mua sản phẩm ấy – nghĩa trong bài)
- are often exposed to : thường xuyên tiếp xúc với
- a distorted and misguided perception : một nhận thức lệch lạc và sai lầm
- immoral (adj) : không có đạo đức
- impressionable and unable to make mature consumer decisions : (bởi vì trẻ em) dễ bị ảnh hưởng và không có khả năng đưa ra những quyết định mua hàng như người lớn
- accurate (adj) : chính xác
- engage in : tham gia vào
- exaggerate the features and characteristics : phóng đại những đặc tính và tính chất (của sản phẩm và dịch vụ)
- nuisance (n) : mối gây hại
- divert (v) : làm chệch hướng
- serve a social usefulness : phục vụ một lợi ích xã hội
- intrusive (adj) : có tính xâm phạm
- target their intended audiences: nhắm mục tiêu hướng đến đối tượng dự định của họ
Theo dõi ETEST Vietnam để cập nhật nhiều kiến thức hơn và cùng chinh phục các kỳ thi chuẩn hoá quốc tế SAT, ACT, TOEFL, IELTS
Tham khảo chi tiết chương trình IELTS ở ETEST và để nhận lộ trình học IELTS cá nhân hóa phù hợp với mục tiêu và kiểm tra IELTS miễn phí tại
CÔNG TY CỔ PHẦN ANH NGỮ ETEST
Anh Ngữ Du Học ETEST Quận 3: Lầu 3, 215 Nam Kỳ Khởi Nghĩa, Phường Võ Thị Sáu, Quận 3
Anh Ngữ Du Học ETEST Quận 7: Lầu 6, 79-81-83 Hoàng Văn Thái, Phường Tân Phú, Quận 7
Anh Ngữ Du Học ETEST Đà Nẵng: Số 9, Đường C2, Khu Đô Thị Quốc tế Đa Phước, P. Thanh Bình, Q. Hải Châu, TP. Đà Nẵng
Hotline: 0933.80.66.99 (Q.3)/ 0937.80.66.99 (Q.7)/ 0936.17.76.99 (Đà Nẵng)
Website: https://etest.edu.vn/